Мої уроки


Урок у 5 класі на тему «Розв’язування рівнянь»
Тема. Розв’язування рівнянь
Мета:
виробляти навички розв’язування рівнянь за правилами знаходження невідомих компонентів додавання і віднімання;
формувати вміння працювати самостійно та в парах;  вдосконалювати навички усного рахунку;
розвивати самостійність, логічне мислення, увагу, спостережливість, вміння правильно висловлювати думку.
Тип уроку: застосування вмінь та навичок
Обладнання: мультимедійні засоби, дидактичний матеріал(картки), підручник А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський М.С. Якір  «Математика 5 клас»

Хід уроку
За допомогою рівнянь і теорем я купу розв’язав проблем .
Чосер , англійський поет
І. Організаційний момент
Сьогодні у нас буде дуже цікавий урок! На ньому ми покажемо свої гарні знання та вміння. Перш ніж розпочати урок, дізнаємося його тему, відгадавши ребус

Темою нашого уроку є «Рівняння».

II. Перевірка домашнього завдання.
На минулому уроці ми з вами вже розв’язували рівняння. Яке домашнє завдання було? (відповідь учня). Перевіримо його!
№ 273 (1,2) – на дошці записують два учні

Зараз  усно знайдемо де на малюнку у нас є рівняння.
Розв’язати рівняння усно:
87 + х = 100
75 – х = 24
у – 63 = 22
х + 2 = 98
х + 6= 5
IІІ. Мотивація навчальної діяльності
Це другий урок цієї теми, і тому на цьому уроці ми будемо закріплювати навички розв’язування рівнянь і розв’язувати вже більш складні завдання. Перш ніж розпочати, перевіримо як ви засвоїли пройдений матеріал. Проведемо математичний диктант.  Записуємо в зошитах число, класна робота.
Кожне завдання оцінюється в 2 бали. Тому у кожного з вас є шанс отримати 10 балів.
Математичний диктант.
1.     Рівність, що містить невідоме, значення якого треба знайти – це… (Рівняння)
2.     Значення невідомого, при знаходженні якого рівняння перетворюється на правильну числову рівність – це … (Корінь рівняння)
3.     х + 30 = 50 (х=20)
4.     3 · х = 90 (х=30)
5.     2х + 30 = 70 (х=20)
Обмінялись зошитами з сусідом по парті. Перевіряємо відповіді.
Хто отримав 10 балів? А хто 9? У кого вийшло 7 балів? Вчитель виставляє оцінки.
Робота в парах
Перша пара
        а)   х + 72 = 119
                х = 47
         б)   х – 63 = 78
               х = 141
Друга пара
        а)   150 – х = 83
                 х = 67
          б)   х × 77 = 154
                х = 2
Третя пара
         а)   х : 7 = 21
                х = 147
         б)   390 : х = 30
                х = 13
V. Відпрацювання математичних компетентностей
Розв’яжемо кілька рівнянь
   2х+39=81    3х=63        х=21
(32-у)·3=96   32-у=32      у=0
(х+12):2=40 х+12=80     х=68
     (х+12) =15·3 х+12=45   х=33
     (у-12):6=18 у-12=108    у=96
  3(у-17)=63 у-17=21      у=38
Задача
У трьох п’ятих класах учнів порівну було. Якби в кожний з них ще по три учні прибуло. То разом у трьох класах 108 чоловік стало б. Скільки учнів в одному класі спочатку було?
(х+3)·3=108     х+3=108:3      х+3=36    х=33
VIІІ. Підсумки уроку. Оголошення оцінок
Що сьогодні ми виконували на уроці?
Чи всі зрозуміли ?
Чи  було вам цікаво ?
Що буде корисним в житті?
ІХ. Домашнє завдання
П. 10, №275 (1,3,6), №277 (2), скласти  кросворд по темі «Рівняння»



Комментарии